Sidor

söndag 23 september 2012

Å va jag längtar...

Jag längtar tills vårt nya kök blir klart, det är ganska trist att leva campingliv inomhus. Dessutom blir det stökigt, dammigt och jobbigt att leva i ett ständigt kaos. Det är ingen mysfaktor precis.

Efter en arbetsvecka är det skönt att kunna ha mysfredag, laga lite god mat, tända lite ljus och bara vara. En storstädning av HELA huset måste också göras innan jag kan slå mig till höstro.

Igår gjorde vi en inköpsrunda, lite kompletteringar till köket, bänkbelysning mm. Vi har bestämt att vi ska ha en TV i köket, tur för oss att det var födelsedagskalas på Elgiganten i helgen. Vi slog till och köpte TV:n där. Hur ska det nu bli? Jag har en köksdator och maken har en köksTV. Undrar om vi kommer att umgås framöver :)
Vi ska även flytta vår firma Sandins Såg & Kedjeservice under hösten, det är ett enormt projekt. Vi får ta till alla vi känner och som har lust att ge oss ett handtag. Jag längtar tills flytten är klar och allt rullar på igen.

När allt det här är klart så är det äntligen dags för vår efterlängtade resa till Goa i Indien. Där ska vi bara vara och ta dagen som den kommer. Vi firar jul där, utan julstök och stress. Det ska bli härligt! Jag drömmer mig bort till den soliga stranden och önskar att jag redan vore där :)


Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar