Sidor

söndag 30 oktober 2016

Jag lever livet!

Höst, oktober och älgjakt, REDAN. Det var ju nyss sommar. Min första tanke är...hjälp! Jag har ju inte hunnit med nånting de senaste veckorna. Men när jag kollar mina bilder i telefonen och mina inlägg på Instagram och Facebook så... jo jäklars vad man är i farten, ha ha.

I början av oktober så var la familia på Pinchos och käkade, det var både en kul upplevelse och god mat. Hit går jag gärna igen. Vi hade lite tur och fick ett fönsterbord i hörnet, på så sätt slapp vi allt spring runt bordet. De som satt alldeles bredvid där man hämtade upp sin mat hade det inte så lugnt. Man vill ju inte ha en röv i maten heller.



Kanelbullens Dag - I år bakade även jag bullar och när jag ändå var i farten blev det några kakor också. Det blev uppskattat här hemma. Inte så ofta jag bakar nu för tiden.

Tid med barnbarnen är alltid lika roligt. Barn är så fantastiska, inga sorger och bedrövelser, livet är så enkelt i lekens värld. Underbart att få krypa in i fantasin mellan varven och få vara en Turtle eller en "gammal tant på bussen", ha ha.



Pangen har varit till frissan, eller rättare sagt frissan Jenny kom till Pangen istället. Det är inte  Pangens favoritsyssla, att bli frisserad vill jag lova. Han blir som förbytt. Bilderna får tala för sig själv.


Japp, det slutar alltid med munkorg på!

Årets älgjakt är igång. Det betyder att Bengt tillbringar helgerna i skogen, har vi tur blir det mycket gott i frysen sen. Många undrar vad jag gör när han ALDRIG är hemma. Jag har aldrig någosin stört mig på att min man jagar, tvärtom, då kan ju jag ägna mig åt mina intressen. Tänk er att åka och shoppa utan att behöva skynda sig för att den andra har tråkigt, hi hi. Jag trivs i mitt eget sällskap och sitter gärna i soffhörnet och t ex virkar eller släktforskar. 

Både julmarknad i Österbybruk och Sy & Hantverksfestivalen i Älvsjö har jag besökt. Roligt båda två. Full av inspiration och skaparlust inför julen snart står för dörren om veckorna fortsätter att rusa på i den här takten. 


Halloween- det är ju nåt som vi anammat från USA och "firar". Jag har aldrig koll på när jag ska vara beredd på Bus eller Godis. 
Så här går det när man inget godis har hemma!

Som ni redan vet så ska vi ut och resa i vinter igen. Det är "bara" 71 dagar kvar. Det är en del som måste fixas innan. Visumansökningar bland annat. Jag tycker det är kul att planera och dona och fixa, är som en del i resan för mig. Jag ska leta fram några nya utflyktsmål och annat till den här gången. Vi har ju  sett det mesta tycker vi.

Jaha det var oktober det, full fart framåt. November kommer att innehålla en hel del jobb så vi får se vad jag hinner med utöver  det.
Jag har en och annan tråkig stund ibland och med Snapchat kan det bli så här.

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar