Sidor

måndag 3 oktober 2016

September sa bara swish...

Oj oj, hur kan en hel månad bara swisha förbi? När jag summerar månaden så har vi som vanligt haft många järn i elden.
Naturen är otroligt vacker nu så många långa härliga promenader har det blivit de senaste veckorna. Frisk och klar luft och inte gör det ont att jag bor i ett Paradis heller :) Välbehövliga vitaminer som är bra att ta fram i vintermörkret längre fram.







Vi har som vanligt blandat vardag och jobb och festligheter med  roliga och fina minnen att spara på. Å bäst av allt familjen är samlad igen.

Jag hade ju fixat och donat lite i Annas rum innan  hon kom hem. Målat lite, nya lampor, ny matta med mera. Så att det skulle bli mysigt att komma hem. Tack o lov så gillade Anna förändringarna. Det som vi snabbt fick fixa var en ny garderob, Anna hade  så  mycket nya kläder med sig hem så allt fick inte plats i den gamla garderoben. Ut till IKEA, hem och skruva ihop och in med kläderna. Tur att vi fick hjälp av Calle och Lovisa med monteringen :)
 

Många som är glada att Anna är hemma igen :)


En hel helg hade vi barnbarnet Valle hos oss när föräldrarna tog en tripp till Ullared. Men så skoj vi hade.
Vi hann både med bio och filmen Hitta Doris och en massa lek och stoj, och mys med Pangen också.




 En kväll var Anna och jag hos barnbarnen Ella och Tuva också. Där var det full fart under ett par timmar :)




Något vi gillar i vår familj är ju  att äta god mat. Under senaste året så har vi blivit väldigt förtjust i Sushi, många såna middagar har det blivit. Jag är glad att Anna också numera gillar det. Så... Anna och jag tog en god Sushilunch på stan bästa ställe, ESA Sushi. Mums!


Förra helgen hade vi våra goda vänner Kicki och Rodney hos oss. Alltid lika trevlig och gott när vi ses :) vi började med lite goda munsbitar med Skagenröra och med Smetana, saltgurka och honung. Till varmrätt åt vi het Älggryta och rotsaker i ugn. Avslutade det hela med en Banoffeepaj.


 Calle och Lovisa hade familjedag förra söndagen och då bakades det tunnbröd, roligt och gott. Det blev våfflor i deras nya eldstad som avslutning på dagen. Gott även det.

I onsdags hälsade jag, Calle och Anna på hos pappa/morfar i Minneslunden. Vi hade med oss kaffe (det har jag alltid), fikade en stund med pappa/morfar. Det var en fin stund tillsammans. Vi saknar DIG!

Den här helgen som var blev det en del olika aktiviteter för oss alla. På lördagen var Calle och Lovisa på bröllop och Bengt förberedde för årets älgjakt. Anna och jag var på kalas. William som jag är moster till fyllde nämligen hela 7 år.

 Williams bonusmamma Pernilla hade gjort den här fina tårtan till honom.


På kvällen åkte vi till Sandviken och åt på indiska restaurangen Maharane med goda vänner.

Igår blev det en stillsam dag för att ladda inför en ny vecka med nya utmaningar. Virkning och gott kaffe avslutade min sköna söndag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar