Sidor

onsdag 11 juli 2012

Fryser och drömmer mig bort...


När inte ens juli månad vill visa sin soligaste sida är det väl inte konstigt att jag längtar till vintern och vistelse i Calangute, Goa.


Vi har gjort en liten campingtripp i helgen till Torsåker och Bluegrassfestivalen, en så där lite lagom utflykt med massor av god picknickmat och härlig musik. Regnet höll sig borta nästan hela tiden (tur för tältet det). Har ju ingen lust att vakna av att det plaskar.
                            RockRidge Brothers                         Nästan hela gänget
                             
För tillfället verkar det som flygpriserna ligger stilla och restiderna har blivit längre. Jag avvaktar och hoppas på att de sjunker, känner ingen panik egentligen. Det brukar inte var några problem att få flygstol.

Jag håller på att snickra ihop ett lite reseprogram med både fakta, kul att veta och utflykter, tror att det kan uppskattas av mina medresenärer. Vi är ju många som reser tillsammans och det känns extra viktigt att få ihop en bra och upplevelserik resa och att vi gör saker som kan passa alla eller åtminstone de flesta.

När vi var i Calangute sist gjorde vi sådär lagom med utflykter, lite blandat från marknader till mera strapatsrika dagsturer. Det finns flera ställen som jag gärna besöker igen. Vi hade tur att vi redan första kvällen (tack vare Calle) kom i kontakt med Sam, Mr Nightrider. Han hade en taxi, han erbjöd sig att skjutsa oss till en restaurang då. Vi bokade alla våra turer med honom, det kändes tryggt (om man nu kan känna sig trygg på vägarna i Goa) att åka med honom. Dessutom var han väldigt bra på att berätta vad vi såg efter vägarna, tipsade oss om olika utflykter. Jag hoppas verkligen att Sam är kvar när vi kommer den här gången.

Några utflykter som kan vara intressanta är: fredagsmarknaden i Mapusa, Tropical plantation – kryddplantage, templet Shri Chantadurga bland andra.

 Fredagsmarknad i Mapusa

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar