Sidor

tisdag 24 juli 2012

Nytt under solen inför Goaresan

Nämen va roligt! Svägerskan med familj har fått plats på samma hotell som vi (de har även bokat flighten). Det är klart mycket bättre än att ha ca 1 km mellan oss. I dagsläget är vi totalt 12 personer då och eventuellt en till om det går i lås :)
Vi har inte bokat flyget än, håller tummarna att priset går ner lite till. Jag använder mig av Momondo.se, riktigt bra sida att hålla koll på resorna på. När svägerskan och jag var till Bali i höstas så bokade vi flyget via dem.

Det är rätt så blandade intressen hos oss som ska resa och jag vill gärna hitta något speciellt till varje person. Jag vet att flera av oss vill fiska. Jag har googlat runt lite för att se om det finns möjlighet att djuphavsfiska i närheten av Calangute där vi ska bo. Det ska finnas en kille som heter Dominic som håller till i Candolim. Jag har läst lite om flera som varit ut på fisketurer med honom och det verkar vara en bra kille. Är det nån som har bra tips om fiske i norra Goa kanske?
Jag har tänkt få nys om något bra och billgt ställe att handla fiskeprylar på också.

En fiskare som lagar nät på Calangute Beach

Tjingeling

Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar