Sidor

torsdag 5 juli 2012

Ondas Do Mar

Så heter hotellet som vi nu har bokat i Calangute, Goa. Det ligger på Holiday Street, otroligt bra läge tycker vi. 2 minuter till stranden och 2 minuter till huvudgatan. Vi är 6 st som ska bo där, det är jag och min man Bengt, mina stora barn Calle o Anna och mina föräldrar Kjell o Marianne. Blir det som vi har tänkt får vi sällskap av svägerskan och hennes familj, men på ett hotell i närheten då. Det börjar bli svårt redan nu att boka många rum på ett och samma hotell över jul. Dessutom är bl a Calangute indiernas eget semesterparadis.
Hotellstandarden är inte lika som här hemma i Sverige, men vårt hotell ser rent och snyggt ut och det finns AC, kylskåp och WiFi (viktigt tycker jag som tänkt blogga under resan). Servicen är bättre tycker jag än här, indierna är väldigt glada och stolta människor och de gör allt för att vi västerlänningar ska trivas när vi besöker dem.
Ondas Do Mar Beach Resort Goa - EntréOndas Do Mar Beach Resort Goa - Pool
(Lånat bilderna från Agoda.com där vi bokat hotellet)
Vi kommer att åka från Sverige den 13:e december och vi landar i Svedala igen den 29:e. Alla utom Calle som måste resa hem redan den 26:e, han har jourvecka på jobbet och det är troligen inte någon som vill byta till sig jouren den veckan.
De förberedelser som kommer närmast nu är vaccinationer. Jag tar min sista Tvinrix imorgon fredag. Sen är det övriga i famlijen som ska bokas in. Lite närmare avresa är det dags att ta Ducural, drickvaccinet (vi vill ju inte få problem med magen på semestern). Det var inga problem förra gången men man vet ju aldrig.
Mamma och pappa behöver också förnya sina pass så de finns klara inför visumansökan som måste göras längre fram.
Nu blir det till att spana efter bra flygpriser och boka snarast :)

Här kommer lite bilder från vår förra resa till Calangute :)
 Fredagsmarknad i Mapusa
Trötta, nöjda och trötta efter alla inköp
Bengt och Anna i Beachshacken på Calangute Beach


Nu får det räcka för idag
Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar