Sidor

måndag 23 juli 2012

Sommarhelg

Känns som sommaren var på besök hos oss i helgen, äntligen lite sol och det var riktigt varmt och i solen i alla fall. Vi började helgen med att gratulera svärfar Olle som fyllde år, det bjöds på både mat och tårta och andra godsaker. Smarrigt var det i en hungrig mage :)
Väl hemkommen var det bara att glida ner i soffan och njuta av fredagkvällen, gäääsp (innefinner sig som ett brev på posten på fredagarna).

Lördagen bjöd på sovmorgon och sen lite hemmapyssel. Eftersom vädret var på vår sida, för en gång skull när det är lördag så tog vi cyklarna ner till Brännsågen (taxen fick åka i cykelkorgen). Det är här min man har sin biodling och nu var det dags att slunga lite honung. Vi hade en trevlig eftermiddag och honung, ja det blev en hel del av närmare bestämt 23 kg, mums :)
Lite bilder från vackra Brännsågen:

    



När vi kom hem insåg jag att jag gratismotionerat idag, det blev drygt en mil på cykel. Det betyder ju att jag kunde unna mig lite godsaker på kvällsskvisten :)
Redan söndag och då blev det kalas igen, vår dotter Helena fyllde 28 år och klart att det blev kaffe och tårta. Vi kunde också passa på att njuta av barnbarnet Valle 6 månader, attans va fort de små liven växer :)

Å vips var det måndag igen och arbetsdag (på semestern), gäller å ligga i vet ni :)

Tjingeling
Paradisfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar